Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
logowanie urzędnika
Strona główna

51. Garden party u Karola – cykl letnich koncertów przed pomnikiem Karola Szymanowskiego w parku im.Waldorfa
Joanna Kubacka

Lokalizacja
Śródmieście, Park im. Waldorffa, Słupsk

Koszt zadania
20 000,00 zł

Opis zadania
Garden party u Karola to cykl koncertów kameralnych, które odbędą się od końca czerwca do połowy sierpnia 2016 roku przed pomnikiem Karola Szymanowskiego w pobliżu Paru im. Waldorffa. Jest to jedyny pomnik tego wybitnego kompozytora w Polsce. W pobliżu pomnika zostanie zamontowana mała estrada z podestów ( zadaszona na wypadek niepogody ), na której w każdą niedzielę w/w okresie odbywać się będą koncerty z udziałem artystów ( solistów i zespołów ). Przewiduje się prezentację ośmiu wykonawców reprezentujących różne gatunki i style muzyczne. Będą to artyści wykonujący muzykę klasyczną, jazz, muzykę etniczną, reggae i inne gatunki, działający w Słupsku i regionie, a także wykonawcy, którzy przebywają aktualnie na Wybrzeżu. W związku z tym koszt występu będzie niższy niż gdyby mieli przyjechać tu specjalnie. Prowadzący koncerty przybliżą słuchaczom wykonawców i przedstawią repertuar. Dzięki temu cykl będzie miał także wymiar edukacyjny. Publiczność zasiądzie na ustawionych plastikowych krzesłach. W promocji zadania pomogą materiały reklamowe zawierające szczegóły koncertów. Będą to afisze ( 300 sztuk ) i ulotki ( 1000 sztuk ) eksponowane w różnych miejscach i dystrybuowane w różnych punktach miasta.
Uzasadnienie
Zadanie adresowane jest do mieszkańców miasta, nie tylko melomanów. W mieście nie organizuje się cyklicznych koncertów plenerowych. Otoczenie pomnika Karola Szymanowskiego w Parku im. Waldorffa, który znajduje się naprzeciw Filharmonii, jest miejscem idealnie nadającym się na kameralne koncerty na wolnym powietrzu. Pora i dzień tygodnia - niedzielne południe _ sprzyjają odbiorowi wydarzeń muzycznych ( niewielki ruch na ulicach okalających Park ). Celem zadania jest zaspokojenie potrzeb kulturalnych ( tu: muzycznych ) mieszkańców Słupska w okresie letnim, kiedy w większości słupskich instytucji kultury trwa przerwa urlopowa. Odpowiedni dobór wykonawców ze Słupska i okolic, jak i spoza regionu, wysoki poziom artystyczny, jaki reprezentują, a także różnorodność stylistyczna i gatunkowa prezentacji powinny te potrzeby zaspokoić w stopniu zadowalającym. Program artystyczny ma skłonić mieszkańców Słupska, nieczęsto odwiedzających instytucje kulturalne, do bardziej aktywnego uczestnictwa w kulturze. Innym celem jest ożywienie przestrzeni miejskiej poprzez sztukę, zapoznanie odbiorców z wartościowymi zjawiskami twórczości artystycznej oraz stworzenie dodatkowej przestrzeni kulturalnej dla mieszkańców, jaką jest Park im. Waldorffa. Przewiduje się że każdorazowo w koncertach uczestniczyć będzie 300-400 słuchaczy w różnym wieku. Wszystkich koncertów ( osiem ) wysłucha łącznie 2500 - 300 osób. Informacje o koncertach, wykonawcach i programie zostaną zawarte we wcześniej przygotowanych materiałach reklamowych. Będą to afisze ( format B2, 300 sztuk ) i ulotki ( format A5, 1000 sztuk ) dystrybuowane miesiąc przed każdym koncertem w różnych miejscach w mieście. Informacje o poszczególnych wydarzeniach zostaną przesłane do wszystkich mediów działających w mieście. w tym także do portali internetowych i społecznościowych. Projekt ma duże znaczenie społeczne - zintegruje odbiorców kultury i przyczyni się do zwiększenia liczby jej uczestników. Zakłada on bowiem także udział przypadkowych słuchaczy, którzy z czasem mogą stać sie świadomymi uczestnikami dóbr kultury. Odbiorcami koncertów mogą być także przebywający w Słupsku turyści.
Kosztorys
Częsci składowe zadania Koszt
1. Honoraria artystów ( 8 koncertów x 1.375 zł ) 11 000,00 zł
2. Honoraria prowadzących koncerty ( 8 koncertów x 125 zł ) 1 000,00 zł
3. Wypożyczenie aparatury nagłaśniającej, podestów i krzeseł ( 8 koncertów ) 4 000,00 zł
4. Obsługa ośmiu koncertów ( akustyk, maszyniści - 3 osoby ) 2 400,00 zł
5. Przygotowanie i druk materiałów reklamowych - afisze w formacie B2, 300 sztuk 450,00 zł
6. Przygotowanie i druk materiałów reklamowych - ulotki w formacie A5, 1000 sztuk 350,00 zł
7. Wypożyczenie zadaszenia nad estradą ( na wypadek niepogody ) 800,00 zł
20 000,00 zł