Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
logowanie urzędnika
Strona główna

41. Słupski dzień kultury klubowej - SerniCHECK

Lokalizacja
Park Kultury i Wypoczynku (miejsce koncertu plenerowego). Przestrzeń centrum miasta – inne eventy w ramach imprezy (do ustalenia z realizatorem zadania np. Teatr Rondo i okolice, Ratusz Miejski itp.).

Koszt zadania
19 300,00 zł

Opis zadania
Dzień kultury klubowej SerniCHECK ma być miejscem spotkania kreatywnych, młodych ludzi ze Słupska, regionu i całej Polski, którzy działają w Słupsku w kręgu kultury klubowej i chcą spotkać się i wymienić doświadczeniami oraz przekazać swoją pasję innym słupszczanom. Kultura klubowa w Polsce kojarzona jest raczej negatywnie. Tym wydarzeniem chcemy pokazać młodym słupszczanom, że może to być sposób na spędzanie wolnego czasu a czasem nawet życie i karierę zawodową oraz włączyć ich we wspólne przeżywanie emocji związanych z odbiorem ambitnej muzyki elektronicznej (różnych gatunków). W ramach SerniCHECK’a odbędą się: - wykład/seminarium na temat sytuacji i miejsca muzyki klubowej w Polsce (ze szczególnym uwzględnieniem muzyki elektronicznej) – czym jest muzyka klubowa, dlaczego jest niedoceniania – szczególnie w małych ośrodkach, jak to zmienić? Wykład powinien zostać przeprowadzony przez jednego z czołowych djów i organizatorów sceny klubowej w Polsce. - pokaz filmu “Speaking in code” - o ludziach, dla których muzyka elektroniczna jest wszystkim, pokazującego zmagania tych, którzy próbują odnieść sukces, jak i tych, którzy postrzegani są jako ikony muzyki elektronicznej. Kręcony w 11 miastach i 5 krajach, "Speaking In Code" spogląda na świat muzyki techno oczami jej twórców. - wystawa plakatów z eventów muzycznych (festiwali i imprez) – wernisaż poprzedzony mini wykładem/warsztatem kreatywnym “jak stworzyć plakat imprezy/festiwalu” – mamy w Słupsku znanych w Polsce twórców plakatów, warto żeby to oni poprowadzili ten wykład. - pchli targ muzyczny – miejsce, gdzie pasjonaci muzyki będą mogli pochwalić się swoimi zbiorami winyli, płyt cd, sprzętem itp., wymienić się doświadczeniem i poznać innych muzycznych freaków. - występ artystów tworzących muzykę elektroniczną w Polsce oraz przedstawicieli muzycznej sceny lokalnej – w formie koncertu plenerowego otwartego dla wszystkich mieszkańców np. w Parku Kultury i Wypoczynku lub na dziedzińcu Ratusza. SerniCHECK powinien obyć się w miesiącach letnich – między początkiem czerwca a końcem sierpnia.
Uzasadnienie
Celem organizacji Dnia kultury klubowej jest “odczarowanie” mitu muzyki elektronicznej jako rozrywki mało ambitnej i nie wymagającej zaangażowania. W Słupsku istnieje duży potencjał związany z możliwością tworzenia muzyki elektronicznej (dosyć duże grono młodych ludzi stawiających swoje pierwsze kroki w dj-ingu i produkcji muzyki). Należy pokazać pozytywne aspekty zaangażowania w kulturę klubową – może to być doskonały sposób na spędzanie wolnego czasu oraz przedstawić, na przykładzie zaproszonych gości i pokazanych filmów, że może stać się też sposobem na życie i karierę zawodową. Ponadto celem jest zintegrowanie mieszkańców Słupska szczególnie młodzieży podczas koncertu plenerowego. Dzień kultury klubowej ma też wymiar edukacyjny – młodzi ludzie dowiedzą się jakie były początki muzyki elektronicznej, poznają jej odmiany i czołowych przedstawicieli oraz poznają kulisy sceny klubowej w Polsce. Wystawa plakatu ma pokazać odbiorcom, że plakaty festiwali i imprez klubowych mogą być sztuką tworzoną przez artystów, malarzy, designerów ale też zwykłych ludzi mających zdolności plastyczne oraz otwarty umysł. Głównym efektem dodatnim jest aspekt edukacyjny oraz integracyjny. Zakładana grupa docelowa to wszyscy otwarci na nowe doznania mieszkańcy Slupska chcący poznać kulturę klubową, a w szczególności w przedziale wiekowym 18 - 35 lat, jeszcze się uczący, lub już pracujący (młodzi dorośli), "city young", żyjący pełnią życia, otwarci na świat, poszukujący nowych form wyrazu, wolny czas spędzający ze znajomymi przeważnie przy muzyce.
Kosztorys
Częsci składowe zadania Koszt
1. uprzątnięcie terenu koncertu (przed i po) 500,00 zł
2. wynajęcie sceny 1 000,00 zł
3. wynajęcie nagłośnienia i oświetlenia 3 000,00 zł
4. wynajęcie sprzętu estradowego (raider techniczny artystów) 1 000,00 zł
5. prąd i elektryk 1 000,00 zł
6. zaplecze sanitarne 500,00 zł
7. ratownik medyczny 500,00 zł
8. gaże artystów i prowadzących warsztaty i grających podczas koncertu 6 000,00 zł
9. zakwaterowanie gości 1 000,00 zł
10. licencje filmowe oraz pozwolenia stowarzyszeń artystów 500,00 zł
11. wynajęcie sali kinowej 700,00 zł
12. wynajęcie sali na warsztaty i wystawę 500,00 zł
13. druk plakatów do wystawy 500,00 zł
14. prowadzenie warsztatu podczas wernisażu plakatu (2 os.) 600,00 zł
15. wynajęcie stołów i krzeseł na pchli targ + prąd 1 000,00 zł
16. promocja imprezy (ulotki, plakaty, radio) 1 000,00 zł
19 300,00 zł