Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
logowanie urzędnika
Strona główna

12. Połączenie dróg rowerowych na terenie Słupska – wykonanie projektów
Dawid Pękała

Lokalizacja
- Ulica Kaszubska ( od Sportowej do Drzymały ) Dz: 26/7 obręb 5 - Ulica Kaszubska ( od Madalińskiego do Obrońców Wybrzeża ) Dz: 22/4 ob 5, Dz 1/6 ob. 14 - Ulica Wiejska Dz 343/12, 1033/2, 358/23 ob. 13, - Ulica Gdańska ( od ul. Lotha do ul. Wiejskiej ) Dz. 338, 340, 335/3, 329/7, 234, 286/3 ob.13 - Ulica Garncarska Dz. 286/3, 375, 377/8, 1034, 193/1, 196/1, 182/1 ob. 13 - Ulica Rynek Rybacki Dz. 181/2 ob. 13 - Ulica Zamkowa Dz. 556, 557, 548/1, 548/2, 547, 546/1, 557, 550 od. 13 - Ulica Prosta Dz. 522/1 ob. 13 - Ulica Lutosławskiego Dz. 494/1, 435, 596, 735, 736, 598, 620, 611/6, 613, 614, 652/4, 619/6, ob, 13, Działka 173, 172/19, 243/3 169, 253/4, ob. 12 - Ulica Poznańska ( brakujący odcinek przy granicy miasta ) Dz. 353 od. 12 - Ulica Szpilewskiego Dz. 43, 37, 47, 52/1, 52/4 ob. 10 - Ulica Szczecińska ( od ul. Dmowskiego do ul. Szpilewskiego ) Dz. 53/3 ob. 10

Koszt zadania
300 000,00 zł

Opis zadania
W ramach zadania mają zostać zaprojektowane drogi rowerowe wraz z infrastrukturą towarzyszącą ( stojaki rowerowe, barierki przy przejazdach, itp. ). Wskazane odcinki dróg do zaprojektowania umożliwią połączenie istniejącej infrastruktury w całość. Dodatkowo w ramach zadania należy przeprojektować skrzyżowanie Garncarska - Sierpnika - Gdańska - Wiejska w sposób, który umożliwi bezpieczne i sprawne przemieszczanie się rowerzystów na przedmiotowym skrzyżowaniu. Na ul. Wiejskiej drogi rowerowe powinny być zaprojektowane po obydwu stronach ulicy. Dodatkowo wszystkie projektowane drogi rowerowe, które będą wykonane po jednej stronie, powinny zostać połączone np. za pomocą przejazdów rowerowych z infrastrukturą, wykorzystywaną przez rowerzystów, która znajduje się po drugiej stronie jezdni. Wykonane projekty muszą dać możliwość realizacji ( budowy ) przedmiotowej infrastruktury w odcinkach. Powyższe pozwoli ubiegać się o budowę dróg rowerowych w zależności od środków finansowych, jakie będzie można uzyskać w danym roku kalendarzowym. Ulice wzdłuż których powinna zostać stworzona infrastruktura rowerowa w ramach niniejszego zadania wymieniono powyżej.
Uzasadnienie
Obserwując wzrost ilości rowerzystów oraz dążąc aby Słupsk posiadał zrównoważony system transportowy, konieczne jest zaprojektowanie ( a w przyszłości wybudowanie ) dróg rowerowych, które połączą wiele istniejących odcinków w całość. Powyższe poprawi komfort podróży na jednośladach a przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo. Projektowana infrastruktura musi być zaprojektowana i wykonana w najwyższym standardzie aby mogli z niej korzystać wszyscy użytkownicy ( bez względu na wiek ). Pomimo, że najniebezpieczniejszym odcinkiem dla rowerzystów jest ulica Bohaterów Westerplatte ( od Głobina do ul. Hubalczyków ) gdzie brakuje infrastruktury pieszej i rowerowej, w ramach przedmiotowego zadanie nie uwzględniono wykonania projektu na danym odcinku. Oczekuję, że Radni jak i Prezydent mając wiedzę, iż jest to priorytet nr 1 w zakresie potrzeb rowerowych zabezpieczą środki finansowe w budżecie 2016 na zaprojektowanie i wykonanie przedmiotowej infrastruktury.
Kosztorys
Częsci składowe zadania Koszt
1. Wykonanie projektów infrastruktury rowerowej 190 000,00 zł
2. Wykonanie projektu przebudowy skrzyżowania Gdańska - Wileńska 110 000,00 zł
300 000,00 zł